A bringa és az autó, városon belüli versenyét láthatjátok a lenti videón.

Ha Te, vagy valaki a környezetedben autóval jár dolgozni, és kíváncsi lennél, hogy vajon bringával mennyi időt lehetne spórolni, akkor küld el nekem az utvonaladat, és én lemérem neked, és egy ehhez hasonló videón be is mutatom.

Az útvonalat a bringavideo@gmail.com-ra vagy a blog hozzászólásokba várom!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringavideo.blog.hu/api/trackback/id/tr17836522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

repetix 2008.12.29. 08:48:18

Kedves Attila!

Picit részlehajló voltál a bringa és az autó versenyében. Miért? Mert nem azonos feltételekkel versenyzett a két jármű. Az autóval betartottad a közlekedési szabályokat, a bringával a legkevésbé sem. Ha a kocsival is szlalomoznál, buszsávon és járdán haladnál, azaz felrúgnád a KRESZ szabályait, akkor... de nem is feltételezek ilyet. Nézzük a másik oldalról. Ha bringával sem szlalomoznál (ami veszélyes), nem használnád a buszsávot (ami tilos kerékpárral is) és nem repesztenél a járdán (ami veszélyes és tilos), akkor lenne fair a verseny. De megvizsgálhatjuk onnan is, hogy mi történik a megérkezés után. Bringa letámaszt, és te csurom vizesen (hiszen esik az eső) és izzadtan (hiszen próbálsz védekezni az eső ellen vízhatlan ruhával, amibe könnyen bemelegszel) megérkezel valahová. Randi? Felejtsd el a csajt! Munka? Fel sem vesznek így... Bevásárlás? Vagy haza sem tudod vinni bringán, vagy szétázik. Folytassam?
Azt gondolom, hogy a bringának és az autónak is megvan a helye és az ideje közlekedésben. A kizárólagosság nem okos dolog, ahogy a másik résztvevők fikázása sem. Legkevésbé egy nem egyenrangú versenyben.

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2008.12.29. 12:25:20

Kedves Repetix!

Ha biciklivel én is beálnék a dugóba a kocsik mögé, valóban az bizonyosodna be, hogy nem lehet nyerni bringával.

A buszsávval kapcsolatban: Amikor rendőr szeme láttára megyek a buszsávban autóval vagy bringával szerinted melyikkel büntet meg. Tapasztalataim alapján csak és kizárólag akkor, ha autóval megyek a buszsávban.

A szlalomozásról: Szintén tapasztalataim alapján amit 12 éves korom óta szerzek a városi bringázásról (most 28 vagyok), nem olyan veszélyes mint azt te gondolod. Eddig egyetlen egyszer volt belőle esésem, amikor egy másik bringás át ment az úton és én meg épp mentem az autósor között és ő egyszer csak előbukkant. Ha odafigyelsz és nem mész mint az állat teljesen túlélhető a szallomozás.

Nem gondolom, hogy az autónak ne lenne létjogusultsága. Amint láttad nekem is van autóm. És használom is.

Bevásárolni bringával lehet. Ezt is tapasztalat mondatja velem. Több remek találmány is segíti ezt a dolgot.
1.hátizsák
2.csomagtartó
3.bringás utánfutó.
Persze a tescos nagybevásárlásokra érdemes autóval menni.

Izadásról
Valóban le izadtam. De ezen szintén lehet segíteni. Ezt is tapasztalat mondatja velem. Munkába érkezést követően letusolok. Illetve ha mondjuk valaki nem teker úgy, hogy leizzadjon akkor nem kell tusolnia. (előnyben van az akinek a munkahelyén van tusoló, illetve aki nem túl messzire jár dolgozni)

Esőben biciklizés
Valóban nem a legkényelmesebb dolog. De ha az emberek jelentős része, csupán jó időben biciklizne, akkor is nagyon de nagyon sok co2-től menekülne meg ez a világ, na meg rengeteg időt takarítana meg a bicikliző.

Randi
tinédzserkorom randijaira mindig bringával mentem. Nem voltam mindig sikertelen. Amikor igen azt nem a bringára fognám.....mostanában nem randizom, mivel családom van. A családi béke érdekében most nem próbálnám ki, mire mennék....

Fikázás
Én szerintem nem fikáztam az autósokat. Csupán alternatívát mutattam, és fogok mutatni a dugóba állás helyett.

Járdán biciklizés
Valóban megtörtént.Ugyanazt tudom mondani mint amit a buszsávban biciklizésről írtam. Anyi kiegészítéssel, hogy járdán nagyon de nagyon lassan megyek ha megyek. Ebből még soha semmilyen problémám nem volt. Autóval még nem próbáltam.

kressz
Sem autóval sem bringával nem tartottam be a kresszt. De ezt, kérlek ne mond el senkinek!

Az autó és a bringa összehasonlítható. Egyik másiknak lehet az alternatívája városon belül. (Idő, távolság, fügvényében) Remélem, hogy sikerül majd ezt egyre több embernek belátni. Igyekszem ezentúl olyan videókat csinálni, ahol a fent, általad leírt kifogásokat megpróbálom a gyakorlatban kezelni és bemutatni, hogy megoldhatók. Remélem sikerrel járok. Köszönöm a kritikát!

üdvözlettel
D Attila

bivanbi 2009.01.06. 20:04:19

Udv! Ujpest-Budaors viszonylatban a csucsidot kiveve az auto nyer, az en eronletem mellett (20km/h-s atlagot szoktam tekerni). Csucsidoben kerekparral is lassab egy picit, de ott mar pariban van az autoval.

Jardan nem szoktam biciklizni, a buszsav elkerulese mar nehez dio. Ha nem ott mesz, az autosok letolnak a forgalmi savbol. Ha ott mesz, a buszok tolnak le. Szerintem jelen pillanatban a buszsav a legnagyobb szivas a kerekparosnak. Meg persze a hidak.

Hogy melyik kellemesebb kozlekedesi eszkoz? Szep napos idoben, es foleg dugoban, a kerekpar. Ha vacak ido van, akkor vagyok olyan kenyelmes hogy jobban erzem magam egy klimatizalt borfotelben, halk zeneszo mellett; akkor is, ha az a borfotel epp a dugoban all.

Forci 2009.02.01. 10:35:11

Én is autózom is és kerékpározok is, így én is össze tudom hasonlítani a menetidőmet. Gyál - X. ker. viszonylatban, 14 Km, autóval 20 perc bicajjal (kényelmes tempóban) 45-50 perc, plusz a bicajon 2*5 perc plusz idővel kell számolnom az átöltözések miatt. Úgy tűnhet az autó nyert, én mégis heti 4-szer a bicajt, és csak egyszer az autót választom (heti bevásárlás). Nálam az időmegtakarítás számolásakor még egy tétel jött be, amit te nem vettél figyelembe. Amikor távolabbra költöztem a munkahelyemtől, pár hónapig csak autóval jártam. Rá kellett döbbennem, hogy a mozgáshiány elviselhetetlen, és közvetlenül árt az egészségemnek. Tehát valami rendszeres testmozgást muszály volt beiktatni a napirendembe. Ami időt megspórolok a gyerkőcök számára azt elvesztem majd betegség vagy a korai elhalálozásom miatt. Itt jött vissza a biciklivel közlekedés. Visszatérve az autó-bicaj versenyhez, az autó menetidejéhez viszont egy fitness-terembe járást, vagy kocogást kell hozzáadni. Tehát így kiegyenlítődik az időráfordítási verseny. Már csak a költségek összehasonlítása marad. A bicaj sincs ingyen, szervíz, alkatrész, ruhák nagyjából el is viszik amit a benzinen megspórolok. Viszont ha elviszem az autót, a feleségem a picigyerkőccel nemigen tudott kimozdulni, vagyis felmerült a második autó vásárlása, annak az árával és fenntartási költségével együtt. No itt dőlt el, hogy akkor inkább bicajjal járok, mert kedvem is van hozzá, a mozgásra is szükségem van, a távolság is bejárható. Örülök hogy így döntöttem, jobban érzem magam tőle. Viszont nem gondolom hogy mindenkinek ez lenne a helyes döntés, csak remélem hátha azok az érvek amik engem meggyőztek, másra is ráillenek.
süti beállítások módosítása